Wednesday, January 2, 2013

Jardín de Niños 2 PEP

ENGLISH 2° Grado de Jardín de Niños

Noviembre y Diciembre

Mamá y papá aquí están algunas de las expresiones que aprenderé en los meses de noviembre y diciembre.


AT THE FAIR
Fair 
Airplane ride 
Train ride 
Merry- go- round 
Tickets 
Soda 
Cotton candy 
Pop corn 
Balloons 
Clown










NUMBERS
1 one 
2 two 
3 three 
4 four 
5 five 
6 six








COLORS
Red 
Blue 
Yellow 
Green 
Pink 
Purple 
Brown 
Orange 
Black 
White











VERBS
To walk 
To jump 
To run 
To bounce 
To kick
To pick up 
To put 
To read 
To throw 
To stop 
To sleep








ADJECTIVES
Tall/short 
Big/small 
This 
That











UNIT OF INQUIRY COMMUNITY HELPERS 
Doctor 
Nurse
Chef 
Fireman 
Mailman 
Police officer 
Teacher





WORK PLACES
Hospital 
Fire station 
Restaurant 
Post office 
School





COMMANDS
Sit down 
Stand up 
Open your book 
Close your book 
Put your things away 
Listen 
Pay attention 
Circle 
Cross out 
Color 
Cut 
Paste 
Raise your hand 
Thank you




GRAMMATICAL STRUCTURES 
What’s this? This is a... 
What’s that? That is a...



USEFUL EXPRESSIONS
Good morning! 
How are you today? I’m fine thank you, and you? 
May I go to the restroom? Thank you,You’re welcome

HOLIDAY’S VOCABULARY 

THANKSGIVING 
Pilgrims
Indians 
Ship 
Corn 

CHRISTMAS
Reindeer
Santa Claus 
Snowman 
Christmas tree 
Mistletoe







SONGS CD Pockets 
On the farm 
Old Mc Donald 
Peep, peep, peep

Santa’s On His Way

What do you want for Christmas? 
Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas? 
Santa’s on his way. 
I want a ball.
I want a ball. 
I want a ball to bounce. 
Bounce? Bounce! 
What do you want for Christmas? 
Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas? 
Santa’s on his way. 
I want a yo-yo.
I want a yo-yo. 
I want a yo-yo to spin. 
Spin? Spin! 
What do you want for Christmas? 
Christmas? Christmas? 
What do you want for Christmas? 
Santa’s on his way. 
I want a bike. 
I want a bike. 
I want a bike to ride. 
Ride? Ride! 
What do you want for Christmas? 
Christmas? Christmas? 
What do you want for Christmas? 
Santa’s on his way. 
I want a jump rope.
 I want a jump rope. 
I want a jump rope to jump. 
Jump? Jump! What do you want for Christmas? 
Christmas? Christmas? 
What do you want for Christmas? 
Santa’s on his way. 
Santa’s on his way

Papá si quieres escuchar como va la canción, ve al siguiente Link: http://supersimplelearning.com/songs/themes-series/christmas/santas-on-his-way/




El seguimiento de instrucciones (commands) y las canciones (songs) se comienzan a trabajar en el mes de septiembre y se van consolidando a lo largo del ciclo escolar.
Por favor coloquen esta hoja en un lugar visible para que me ayuden a repasar (por medio de objetos o imágenes)



ENGLISH 2° Grado de Jardín de Niños

Septiembre y Octubre

Mamá y papá aquí están algunas de las expresiones que aprenderé en los meses de septiembre y octubre.
SCHOOL SUPPLIES
Pencil 
Crayon 
Rucksack 
Lunch box 
Book
Glue 
Glue stick 
Classroom 
Chair 
Table 
Shelf 
Hula hoop 
Jungle gym 
Ball

SHAPES
Circle 
Square 
Triangle 
Rectangle
Wheel of Color
COLORS
Orange 
Green 
Brown 
Pink 
Yellow 
Blue 
White 
Black

PARTS OF THE BODY
Head 
Eyes 
Ears 
Hands 
Nose
Mouth

MY FACE
SENSES
Taste 
Touch 
See 
Smell 
Hear

The Five Senses
VERBS
Bounce 
Kick 
Play (with) 
Put
Read 
Throw 
Stop

FEELINGS
Happy 
Sad 
Angry
Scared 
Surprised
Feelings

ADJECTIVES
Big 
Small 
Tall 
Short

Phonetics 
/a/
Apple 
Astronaut 
Ant 
Alligator 
Ambulance

/e/
Elephant 
Elf 
Egg 
Elbow 
Eight

GRAMMAR 
What is it? 
It is a... / 
It’s a ... crayon. (singular) 
The circle is red. 
The triangles are blue. (plural)
The table is big. 

The pencil is small. 
My eyes can see a ... (ball) 
My hands can touch a... (tree) 
My nose can smell a ... (cake) 
My mouth can taste ...(ice cream) 
My ears can hear a ... (train) 
I like chicken. 
I don’t like soup. 
I like to run. 
Do you like apples? 
Yes, I do / No, I don’t 
Are you (happy / sad)? 
Yes, I am sad.

COMMANDS
Stand up 
Sit down 
Line up 
Give me a... 
APP
Color
Cut 
Paste 
Look for Help me to ... 
Open your book 
Close your book 
Place your book back 
Come to the front 
Place your chair back 
Open / close your book 
Show me 
Let’s sing 
Point to Pick up your ... 
Give a clap to ... 
Raise your hand 
Be quiet 
Pay attention

USEFUL EXPRESSIONS
Good morning! 
How are you? 
Fine thank you May I go to the restroom? 
See you tomorrow!
Good bye!

HOLIDAY’S VOCABULARY (HALLOWEEN) 
Ghost Goblin
Witch 
Monster 
Black Cat 
Pumpkin 
Bat

SONGS 
CD Pockets 

Track 5: Let’s play the shape game song.
Track 7: My senses song.
Track 8: I like my body song.
Track 9:  I can song.  
Track 11: The shape chant.
Track 18: Sometimes song.
Track 51: Head and shoulders song.

El seguimiento de instrucciones (commands) y las canciones (songs) se comienzan a trabajar en el mes de septiembre y se van consolidando a lo largo del ciclo escolar.
Por favor coloquen esta hoja en un lugar visible para que me ayuden a repasar (por medio de objetos o imágenes)



Tuesday, January 1, 2013

Jardín de Niños 1 PEP


Portafolio PEP
Carpeta Especial 
"Programa Educación Primaria IB"



A LOS PADRES DE FAMILIA DE LOS ALUMNOS DE 1ER. GRADO
Y ALUMNOS DE NUEVO INGRESO DE JARDÍN DE NIÑOS
P R E S E N T E

El portafolio es una colección de evidencias de lo que el alumno es capaz de hacer y de lo que ha
aprendido, su finalidad es ilustrar los logros, el crecimiento, la creatividad, las estrategias de evaluación y reflexión. 



Es una manifestación de una mente activa.

El portafolio permite a los alumnos reflexionar junto con los maestros, padres de familia y compañeros para ver claramente sus aptitudes y crecimiento e identificar las áreas que es necesario mejorar a fin de establecer metas individuales y planes de enseñanza y aprendizaje.

De igual manera se utiliza para ilustrar el desarrollo del conocimiento, la comprensión conceptual, las habilidades transdisciplinarias, las actitudes y los atributos del perfil de la comunidad de aprendizaje del IB a lo largo del tiempo. Este es un documento personalizado, propiedad de cada niño y niña diseñado para recopilar evidencias de sus aprendizajes. Servirá para ayudar a los alumnos a notar sus avances, a participar en sus aprendizajes reconociendo cómo y cuándo aprenden y reflexionando acerca de las capacidades que ponen en juego.

Por tal motivo solicitamos su apoyo realizando las portadas con los datos que se indican para
organizar el portafolio de su hijo(a) y enviarlas al Instituto a más tardar el lunes 14 de enero.

Las portadas se pueden hacer en hoja blanca o de color, agregando margen, imágenes, figuras,
adornos, etc., el tipo de letra es a su elección y creatividad. (Al reverso de esta circular, encontrará algunos ejemplos, además de poder consultarlos en la recepción del Jardín de Niños).

A continuación se describen los datos que deberán contener cada una de las portadas:

  • Portada No. 1. Portafolios Jardín de Niños y Nombre completo de su hijo(a)
  • Portada No. 2. Lengua de Instrucción Español.
  • Portada No. 3. Lengua adicional Inglés.
  • Portada No. 4. Matemáticas.
  • Portada No. 5. Tema Transdisciplinario “Quiénes somos”.
  • Portada No. 6. Tema Transdisciplinario “Dónde nos encontramos en el tiempo y en el espacio”.
  • Portada No. 7. Tema Transdisciplinario “Cómo compartimos el planeta”.
  • Portada No. 8. Tema Transdisciplinario “Cómo funciona el mundo”.
  • Portada No. 9. Tema Transdisciplinario “Cómo nos organizamos”.
  • Portada No. 10. Tema Transdisciplinario “Cómo nos expresamos”.
Agradecemos como siempre su valioso apoyo

“Por la Grandeza de Ser y Trascender”

DIRECCIÓN GENERAL EDUCATIVA 
DIRECCIÓN TÉCNICA JARDÍN DE NIÑOS


ENGLISH 1er. Grado de Jardín de Niños

Noviembre y Diciembre 

Mamá y papá aquí están algunas de las expresiones que aprenderé en los meses de Noviembre y Diciembre:

Mamá y papá aquí están algunas de las expresiones que aprenderé en los meses de noviembre y diciembre:

THE HOUSE
House 
Living room 
Kitchen 
Bedroom 
Bathroom 
Garden


CLOTHES
Jacket 
T-shirt 
Pajamas 
Shoes 
Dress 
Pants



VERBS
To color 
To listen
To look 
To jump 
To clap 
To march 
To walk 
To dance 
To wiggle 
To trace


COLORS
Red 
Blue 
Yellow 
Green


SHAPES
Circle 
Square 
Triangle

NUMBERS
1 one 
2 two 
3 three


ADJECTIVES
Small 
Big

UNIDAD DE INDAGACIÓN FAMILY MEMBERS 
Mother 
Father
Brother 
Sister 
Baby 
Grandmother 
Grandfather


GRAMMAR
What is it? 
It’s a circle/ triangle/ square. 
He is my father. 
She is my mother.

COMMANDS
Sit down 
Stand up 
Open your book 
Close your book 
Listen 
Pay attention 
Circle 
Color
Cut 
Paste


USEFUL EXPRESSIONS
Hello! 
Good morning! 
Good bye 
May I go to the restroom? 
Thank you 
You’re Welcome

HOLIDAY’S VOCABULARY 
THANKSGIVING 
Pilgrims 
Indians
Ship 
Corn 

CHRISTMAS 
Reindeer 
Santa 
Claus 
Snowman 
Christmas tree 
Mistletoe

SONGS CD POCKETS
Family song track 18 
In the house track 20

We Wish You A Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. 
We wish you a Merry Christmas. 
We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year.
Happy holidays to you, your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas, and a Happy New Year.
Let’s clap!
We all do a little clapping. 
We all do a little clapping. 
We all do a little clapping. 
Christmas is here.
Let’s jump!
We all do a little jumping. 
We all do a little jumping. 
We all do a little jumping. Christmas is here.
Let’s stomp!
We all do a little stomping. 
We all do a little stomping. 
We all do a little stomping. 
Christmas is here. 
Shhh...let’s whisper!
We all do a little whispering. 
We all do a little whispering. 
We all do a little whispering. 
Christmas is here.
Big voices!
We wish you a Merry Christmas. 
We wish you a Merry Christmas. 
We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year.



El seguimiento de instrucciones (commands) y las canciones (songs) se comienzan a trabajar en el mes de septiembre y se van consolidando a lo largo del ciclo escolar.

ENGLISH 1er. Grado de Jardín de Niños

Septiembre y Octubre 

Mamá y papá aquí están algunas de las expresiones que aprenderé en los meses de septiembre y octubre:


SCHOOL SUPPLIES
School Supplies
School 
Crayon 
Pencil 
Chair 
Table 
Book 
Glue 
Door 
Classroom